Kurs grupowy czy indywidualny?
No właśnie ➡ O tym decyduje wiele czynników.
Dziś coś dla rodziców, którzy zastanawiają się nad wyborem kursu dla dzieci, wkrótce opowiem też o wyborze kursu dla dorosłych.
Opcji jest wiele, jednak warto zastanowić się czego tak naprawdę od takiego kursu oczekujemy: czy tylko przyjaznej i miłej atmosfery, efektów czy chwili wolnego dla siebie kiedy dziecko jest na kursie?
Kluczowym punktem zaczepienia jest wiek dziecka i osobowość, ale nie ma tutaj reguły.
Dlaczego?
✔ wiek – dzieci młodsze do lat 10 będą zazwyczaj najlepiej i najbardziej efektywnie uczyć się w grupie, w środowisku rówieśniczym. Ich osobowość kształtuje się wtedy bardzo mocno. Najlepszym co możemy zrobić dla swojego dziecka jest stworzenie odpowiedniego środowiska językowego, (o tym w kolejnych postach) jednak jeśli decydujemy, że wiodącą drogą w rozwoju językowym naszego dziecka będzie szkoła językowa to kurs grupowy będzie jedną z najlepszych decyzji. Jednak te dwie rzeczy – środowisko językowe i szkoła nie wykluczają się, co więcej, najlepiej, aby uzupełniały się.
Dzieci w wieku nastoletnim mają już zazwyczaj bardzo sprecyzowane zainteresowania, a także ukształtowaną osobowość. W dalszym ciągu zazwyczaj świetnie współpracują w grupie, ale mają już też bardzo skonkretyzowane potrzeby, przygotowując się do testu, kartkówki, sprawdzianu wiedzą z czym mają problem, co chcą poćwiczyć, nad czym się skupić. Często sami wskazują na konkretne zagadnienia, nad którymi chcą pracować. Warto w tym wieku rozważyć różne opcje biorąc pod uwagę indywidualne predyspozycje młodego człowieka, który w dużym stopniu sam podpowiada co jest dla niego najlepsze 🙂
✔ osobowość – wróćmy do grupy młodszej – dzieci otwarte, ekstrawertycy świetnie odnajdą się w grupie, śpiew, taniec, emocje w bardzo dużym stopniu ułatwią przyswajanie języka. Jeśli jednak dziecko nie odnalazło się w grupie, dajmy mu czas, 🕒 pozwólmy na oswojenie się z sytuacją, zacznijmy od małej grupy to będzie bardzo pomocne.
– w grupach starszych rozmowa i oczekiwania będą bardzo ważne. Nie tylko oczekiwania rodzica, ale i przede wszystkim dziecka.